W corocznym rankingu sklepów internetowych Opineo.pl w kategorii Ogród i Narzędzia drugi raz z rzędu najlepsze opinie zebrał sklep Rolmarket.pl. Poprosiliśmy o wywiad przedstawicielkę firmy, by dowiedzieć się więcej o samej firmie, jak i filozofii stojącej za jej sukcesem. Rozmówcą jest Małgorzata Gazda-Kęsik, kierownik działu makretingu w Rolmarket. 

 

BS: Proszę przybliżyć Czytelnikom historię firmy, skąd pochodzicie, jak zaczynaliście, jesteście firmą rodzinną, prawda?

M G-K: Zgadza się, Rolmarket rozpoczął swoją działalność w 1996 roku jako mała firma rodzinna handlująca paszami i innymi artykułami przeznaczonymi do produkcji rolnej oraz zwierzęcej. Z czasem jednak zakres oferowanych produktów zaczął się poszerzać i obejmować także coraz więcej produktów do ogrodu.

W 2007 roku zapadła decyzja, by spróbować sił w handlu internetowym. Sprzedaż rozpoczęliśmy od pojawienia się na Allegro, a kilka miesięcy później założyliśmy internetowy sklep ogrodniczy Rolmarket.pl. W 2009 roku powstał sklep hodowlany PanFarmerek.pl, a kilka miesięcy temu sklep z artykułami do nawadniania Podlewanko.pl.

Dzisiaj, po 20 latach obecności na rynku, Rolmarket to ponad 50 pracowników, kilka sklepów internetowych oraz stacjonarne Centrum Ogrodnicze Rolmarket, które mieści się w Cieślach pod Płockiem.

(materiały prasowe: Rolmarket.pl)


Po raz drugi z rzędu zdobywacie pierwsze miejsce w rankingu Opineo.pl. Jakie Waszym zdaniem elementy składają się na ten sukces?
 

Jesteśmy dumni z tego, że po raz drugi z rzędu udało nam się zająć pierwsze miejsce w rankingu Opineo, tym bardziej, że jest on realizowany przez niezależny serwis i w pełni kształtowany przez opinie konsumentów. Na ogólną ocenę sklepu składają się takie składowe, jak poziom obsługi klienta, szybkość realizacji zamówienia, jakość zapakowania przesyłki oraz decyzja klienta, czy poleciłby sklep swoim znajomym.

Wysokie miejsce w zestawieniu sklepu Rolmarket.pl to w naszym przekonaniu dowód na to, że warto dbać o klientów każdego dnia i na każdym etapie realizacji zamówienia – nawet jeszcze zanim wejdą do sklepu i jak już otrzymają swoją przesyłkę.

Troszczymy się zatem o to, aby klienci mogli w łatwy i dogodny dla siebie sposób kontaktować się z nami, między innymi za pośrednictwem czata, telefonu, maila czy mediów społecznościowych. Ponad dwa lata temu wprowadziliśmy również system pracy zmianowej, abyśmy mogli być dla klientów dłużej dostępni niż przez standardowe 8 godzin. Pracujemy teraz zatem od godziny 8.00 do 18.30, a w soboty od 8.00 do 16.30.

Z czego wynika takie podejście?

Wywodzi się ono z przekonania, że warto jest podejmować stały wysiłek zmierzający do tego, aby maksymalizować u klientów dobre wrażenia i minimalizować te mniej pozytywne. Istotne jest przy tym, aby wyciągać wnioski z niekorzystnych sytuacji i sumiennie pracować nad poprawą funkcjonowania każdego działu sklepu.

Innymi elementami, które budują pozycję Rolmarket.pl, jest zapewne także bogata i stale poszerzana oferta produktów do budowy, wyposażenia i pielęgnacji ogrodów, wprowadzony 60-dniowy czas na zwrot towaru czy regularnie organizowane akcje promocyjne oraz inne działania marketingowe, które podejmujemy.

Na marginesie warto dodać, że w ubiegłym roku, poza pierwszym miejsce w rankingu Opineo, zdobyliśmy także prestiżowy tytuł „Dobra Marka – Jakość, Zaufanie, Renoma” w kategorii „internetowe centrum ogrodnicze” oraz zostaliśmy finalistą programu „Wiarygodne Opinie” prowadzonego przez serwis Okazje.info.

Ile produktów znajdziemy w ofercie Państwa sklepu? Z jakiego zakresu produkty znajdują się w Waszym asortymencie?
W naszym asortymencie jest obecnie ponad 9000 produktów przeznaczonych do budowy, wyposażenia i pielęgnacji ogrodów, z czego 95% artykułów znajduje się w naszych – ciągle rozbudowywanych – magazynach. Od lat specjalizujemy się w sprzedaży agrowłóknin, agrotkanin, siatek na krety, siatek cieniujących, nasion traw, nawozów i obrzeży ogrodowych, ale dzięki temu, że nie brakuje u nas również narzędzi ogrodniczych, grilli, mebli ogrodowych i wielu innych produktów do ogrodu, śmiało można powiedzieć, że mamy do zaoferowania wszystko to, co jest potrzebne do urządzenia pięknego ogrodu. Nasza oferta skierowana jest przy tym zarówno do detalistów, jak i do firm profesjonalnie zajmujących się ogrodnictwem.

W sklepie Rolmarket.pl póki co nie sprzedajemy tylko roślin, które jednak można zakupić w naszym stacjonarnym Centrum Ogrodniczym Rolmarket w Cieślach pod Płockiem. Aktualnie nasz asortyment obejmuje 1300 gatunków i odmian, także kolekcjonerskich. Mamy szeroki wybór bylin kwitnących oraz iglaków, a ponadto jako jedni z niewielu posiadamy duże egzemplarze drzew alejowych, takich jak klony. Można u nas znaleźć również tzw. solitery, czyli wyjątkowo okazałe rośliny rosnące na otwartej przestrzeni.

Spotkanie pracowników Rolmarket z dziennikarzem Witoldem Czuksanowem (materiały prasowe: Rolmarket.pl)

Jakie macie cele na przyszłość, do czego dążycie? 

Głównym naszym celem jest konsekwentna budowa pozycji sklepu ogrodniczego Rolmarket.pl oraz całej firmy. W naszym przekonaniu sukces jest następstwem stałego zaangażowania, nieustającej wytrwałości oraz sumiennej, często wręcz mozolnej, pracy. Staramy się więc krok po kroku pogłębiać zaufanie obecnych klientów do sklepu, szukać atrakcyjnych form docierania do nowych odbiorców oraz systematycznie rozwijać wszystkie działy sklepu. Aktualnie pracujemy również nad nową jego odsłoną i już wkrótce Rolmarket.pl uzyska nowe funkcjonalności oraz świeższy wygląd.

Ponadto, planujemy otwarcie kolejnych sklepów internetowych, m.in. z nasionami traw i artykułami dekoracyjnymi do wystroju wnętrz oraz jesteśmy na etapie wdrażania profesjonalnej platformy hurtowej dla firm z branży ogrodniczej.

Czy prywatnie są wśród Was ogrodnicy?

Nasza firma mieści się pod miastem, a większość pracowników mieszka w domkach z ogrodem, dlatego tak, niemal wszyscy jesteśmy ogrodnikami :)

Myślę jednak, że nawet jeżeli będziemy mówili o uprawianiu ogrodu jako pasji, a nie powinności, to nadal większość z nas zmieści się w tej definicji.