Na serię składają się modele: B2201, B2231, B2261 i B2311. Zgodnie z nowym oznaczeniem japońskiego producenta, wykorzystywanym już w serii B1, nazwy ciągników świadczą odpowiednio o ich mocach – 20, 23, 26 i 31 KM.

Maszyny, reprezentujące nową serię B2, sprawdzą się tam, gdzie są stawiane najwyższe wymagania względem wydajności, nie rezygnując tym samym z komfortu operatora. Ciągniki posiadają czterosłupkową, montowaną w Japonii kabinę. Mimo że jest ona największa w tej klasie mocy, nie ogranicza zwrotności maszyny. Dzięki zastosowaniu układu zacieśniania skrętu Bi-Speed Turn, ciągniki Kubota B2 nie mają sobie równych pod względem zwrotności. Promień zawracania w nowych maszynach wynosi tylko 2,1 m, co jest wynikiem nieosiągalnym dla innych maszyn tej klasy.

Model Kubota serii B1 (zdj.: materiały producenta)

Wprowadzając na polski rynek serię B2, Kubota udowadnia, dlaczego jest numerem jeden wśród miniciągników. Seria B2 to miniciągniki pierwszego wyboru dla każdego użytkownika, który nie toleruje kompromisów. To prawdziwe japońskie okręty flagowe, w których każdy najmniejszy detal jest przemyślany w najdrobniejszych szczegółach. Od układu napędowego czy dwóch rodzajów przekładni, aż po linię maski. Możliwości, jakie oferuje Kubota B2, są w zasadzie nieograniczone. Nie ma zadania, z którym ta maszyna sobie nie poradzi – mówi Waldemar Zaremba, Szef Działu Sprzedaży Maszyn Komunalnych Kubota.

Japońskie maszyny dla wymagających

Wymagający użytkownicy z całą pewnością docenią trzy, w pełni niezależne wałki odbioru mocy, znajdujące się w standardowym wyposażeniu maszyny. W konkurencyjnych konstrukcjach przedni WOM zazwyczaj jest zależny od wałka międzyosiowego. Ta zależność nie występuje jednak w nowej konstrukcji Kuboty. Co istotne, wszystkie wałki zamontowane w japońskim miniciągniku serii B2 mogą pracować jednocześnie.

Przełączanie biegów odbywa się z wykorzystaniem dziewięciostopniowej skrzyni manualnej z rewersem. Dostępna jest również przekładnia hydrostatyczna o trzech zakresach reduktora, poprawiająca komfort pracy operatora. Prostotę obsługi zapewnia pojedyncza dźwignia wielofunkcyjna, sterująca przednim i tylnym osprzętem, która jest montowana w niektórych modelach ciągników serii B2. Operator maszyn z tej serii doceni również hydrauliczne wspomaganie kierownicy, przestronną i cichą kabinę, zapewniającą panoramiczny widok oraz napęd na 4 koła.

Model Kubota serii B2 (zdj.: materiały producenta)


Bezkompromisowe wyposażenie 

Wydajna pompa hydrauliczna, o wydatku 33,1 L/min, zapewnia ciśnienie robocze na poziomie 165 kg/cm2 oraz udźwig 970 kg na końcach ramion tylnego podnośnika. Wszechstronność maszyn nowej serii zwiększy opcjonalny ładowacz czołowy z możliwością szybkiego podłączenia oraz odłączenia.

Taki system hydrauliczny, w połączeniu z większymi od serii B1 gabarytami, zapewnia większy udźwig w porównaniu do miniciągników, reprezentujących analogiczny zakres mocy. Przekłada się to na praktycznie nieograniczone możliwości współpracy z maszynami towarzyszącymi. Całość dopełniają 3 warianty ogumienia oferowane przez Kubotę – ogumienie do trawy, przemysłowe i rolnicze.